onsdag 28 oktober 2015

Som julafton

För mig är lyckan fullkomlig när det dimper ner stora vita kuvert i brevlådan,kanske låter kufiskt men..då vet jag att en mys stund med massa nya virk och stickmönster att läsa är att vänta,tillsammans med kaffe såklart!  
Dom här godbitarna damp ner igår,Simply Crochet har jag prenumererat på i tre år nu och den är så bra!
Har fått prenumerationen som julklapp varje år sedan tidningen startade,ca 39 nr sedan men det börjar bli ont om plats hemma så jag tror detta får bli det sista året faktiskt,jag har ju ett gäng till med tidningsprenumerationer,allt består av sy-stick eller virktidningar bl.a Novita tidningen som jag nyss börjat med,köpte lösnr när den började ges ut men såklart blev det en prenumeration där med. Ja jag erkänner att jag älskar handarbetstidningar(och handarbete såklart) nackdelen med all inspiration man får är att man inte har den ork (och tid) som skulle behövas för allt man vill göra,men tills dess tänker jag fortsätta att mysa,läsa och drömma när godbitarna dimper ner i brevlådan.
När nu pratet om gobitar är i gång så blev jag lycklig när jag släpat mig hem från sjukgymnastiken idag,hemma så fanns paketet med mina drömmars tröja,SÅ underbar! Beställde den i förrgår och när jag provade den var det som att klä sig i bomull,mjukare tröja finns inte,lovar!
Så här fin är den! Jag kommer bo i den hädanefter.
I bara farten när jag beställde så hittade jag ett par örhängen som väckte ett habegär,så läckra så jag köpte dom också...

Det blev ju lite dyrare än beräknat men så sällan jag shoppar kläder så kände jag att att jag ville unna mig detta.
Nej nu är det dags för lite mer kaffe (och tidningsmys)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar