söndag 12 juni 2016

Tillbaka igen

Ja nu blev det så där galet långt uppehåll igen,min hälsa har ju varit lika stabil som en bergoch dalbana men nu känns det äntligen som allt är på rätt väg.
Både jul och nyår har ju hunnit passera och det har åter blivit sommar,jag kan ju lungt säga att julafton var den tråkigaste jag varit med om,dels p.g.a smärtor men allt var bara kalabalik,vi hade köpt julklappar till alla men fick inga utav svägerskan och när vi frågade så fick vi inget svar.
Julgröten uteblev...det blev istället ost och kex..nä blä säger jag bara,aldrig mer,hädanefter så firas
det jul hemma och vill någon vara med oss får dom baske mig pallra sig hit!
Rebecca och Edwin hade också en usel jul fick jag höra,aftonen avslutades
med att frun i huset fick ett vansinnesutbrott för att hon fått fel hudkräm i julklapp av sin son,
med tanke på att den kostade 500:- och han inte har något jobb så kan jag tycka det var väldigt
otacksamt av henne,bråket hade tydligen fortsatt efter Rebecca och co hade åkt hem,skrämmande,jag själv blir överlycklig av allt jag får av mina barn just för att de tänkt ut
och köpt sakerna från sitt hjärta,har sagt till dom att om jag reagerar som den andra människan så får
dom slå något hårt i huvudet på mig
Människan med utbrottet är faktiskt samma som hoppade på mig förra sommaren och gav mig skit,jag har ju insett att hon är totalt labil nästan med psykopatiska drag och bestämde mig för att säga upp kontakten helt för min egen sinnesros skull.
Det funkar inte med en människa som ena sekunden ger skit,nästa ska hon vara kompis och vill att jag ska sticka plagg åt henne som hon sedan inte köper, för att en månad senare ge skit igen..nä sådant behöver jag inte,då är jag hellre helt ensam faktiskt.
Sedan har ju tyvärr min mor flippat å det grövsta..jag som var glad för hennes skull att hon hittat en ny kärlek på gamla dagar men allt är inte som det verkar tydligen.
I början av förhållandet så sa hon "å han har pengar må du tro,han har sparat i väntan på den rätta hi hi" fine det låter ju gulligt om man inte vet hur hon är funtad.
Nåt halvår senare fick jag höra att "nu har han skrivit in mig i testamentet också" bra,för henne...
Till saken hör att hon är den mest manipulativa,snålaste människa som går i ett par skor,jag har nu inte haft kontakt med henne på säkert 2 år för att jag är less på lögner och skitsnack från hennes sida.
Om jag någonsin fått en ursäkt för all misshandel,alla stölder jag blivit utsatt för eller ett tack för alla ggr jag hjälpt henne så fine, men aldrig ett ord!
Inte ens när jag kämpade för livet med total organsvikt så brydde hon sig utan det var min far som vakade dag som natt eftersom ingen visste om jag skulle klara ens en timme till.
Om jag skulle ta upp allt krävs det nog ett par inlägg till men kontentan just nu är att jag är less!!
Jag är less på skitsnack och att folk ska förtrycka mig,för att jag ska må bättre måste jag lära mig att
säga ifrån när det känns fel för mig,oavsett vad.
Jag säger som Grynet i TV "Ta ingen skit" det är mitt motto från och men nu!!

1 kommentar:

  1. Hejsan mamsen. Det var tråkigt att jag läste detta inlägg typ ett halvår för sent, och tråkigt med allt skit som hänt. Även om jag bor väldigt långt borta så vill jag att du ska veta att jag finns bara ett samtal bort om det är någonting, vad som helst. Jag älskar dig mamma. <3

    SvaraRadera