måndag 13 juli 2015

Korkad människa


Mitt i natten som vanligt så det blir kort inlägg,ska iväg på semester tidigt så sova får jag väl göra i bilen (som vanligt hehe)
Tänkte bara berätta om den konstigaste människa jag känner till som tyckte det var en bra ide att börja tjafsa igår om en bagatell,på messenger såklart p.g.a en kommentar jag skrev på hennes tidslinje på facebook,den största sandlådan som finns..
Jag är inte vän med henne men för att det ska funka på kalas osv så har vi försökt hålla nån sorts "kontakt" så man kan vistas under samma tak vid födelsedagar,dop osv och nu på senare tid för mina barnbarns skull.Jag såg en fin bild på min Joeline och kommenterade den med att jag är lyckligt
lottad över mina fina barn och barnbarn som är glädjespridare med sin charm,en timme efter var det raderat och på kvällen så kom första frågan på messenger där hon undrade varför jag skrev att jag älskade alla barn och barnbarn?
Bara av den frågan fattade man att hon inte lästvad jag skrivit utan bara raderat i ilska för att genom mitt inlägg så kunde ju hennes vänner fatta att det inte är hon som är mormor vilket hon brukar skriva eller vad vet jag,kan ju ha varit bara för att jag skrev överhuvudtaget...
Jag förtydligadeför henne och sa vad jag skrivit "på riktigt" men efter det var det totalt kört,hon hade kört fast i vad hon tyckte jag skrivit och vad jag än sa och förklarade vad jag menat och skrivit så körde hon på i det hjulspår hon ansåg vara det rätta,totalt sinnessjukt! Kändes som man satt i nån jävla Kafkaroman för ju mer hon skrev så blev det tillslut en lavin av en snöboll för hon började dra in min man,sin man, hennes barn (som hon bad mig lämna ifred?!) trots att ingen av dom varit på tapeten från början...för att sen efter många inlägg säga till mig att jag skulle sluta anklaga henne? och kallade mig för lögnare? Allt detta för att jag kommenterade en fin bild på mitt barnbarn..behöver
jag säga att jag var alldeles matt,förbannad och gråtfärdig! Ja hon talade ju också om att jag är
förbjuden att skriva på hennes tidslinje nu och kommentera bilder som HON tagit och lagt ut på fejjan,allt detta övergår mitt förstånd,just hur man kan bete sig så,särskilt när det handlade om en så (i mina ögon)banal sak. Jag har genom alla år betett mig respektfullt trots allt skitsnack och lögner bakom min rygg om saker hon inte har med att göra,sen att hon försökte vända min bästa vän emot mig genom skitsnack var väldigt lågt för en vuxen människa.
Det här känns som droppen för vad jag orkar med att höra,det får funderas nu på semestern när man kommer iväg på miljöombyte och får lite distans till saker och ting för det känns verkligen som att det behövs just nu,när man inte mår bra själv med sjukdomar,smärtor och den psykiska påfrestningen som blir av det så behöver man verkligen inte sånt här skit mitt i allt.
Ja nu blev det korta väldigt långt men kanske lite svårt att koka ner det mer än så här för jag har ändå inte skrivit allt,tro det eller ej.
Nu måste jag försöka sova nån timme innan det är dags att åka iväg,ha det bra tills nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar